Yläbanneri kuvakooste

Ovaskan sukuseura ry

Tervetuloa Ovaskan sukuseuraan!

Sukutuotteita myytävänä - Tutustu!

Tee yhteystietojen muutosilmoitus tästä!

Sukuseura » Toimintakertomukset

Toimintakertomukset

Ovaskan sukuseuran toimintakertomus vuosina 2000 - 2003

Yleistä

Sukuseuran toiminta on ollut edellisen sukukokouksen (17.6.2000) jälkeen hiljaista johtuen hallituksen puheenjohtajan ja eräiden muiden hallituksen jäsenien esteistä. Puheenjohtajan palattua ulkomaan työtehtävistä lokakuussa 2002 sukuseuran toimintaa on voitu uudelleen aktivoida.

Jäsenistö

Sukuseuran jäsenmäärä on 131 henkeä.

Hallinto

Sukuseuran hallitukseen ovat kuuluneet toimintakaudella seuraavat henkilöt:

Lauri Ovaska,

Vantaa (Vasikkala)

varalla Inkeri Lahti,
Riihimäki (Sairala)

Hallitus on pitänyt viisi kokousta sekä kolme virallista yhteiskokousta Munukan sukuseuran kanssa. Epävirallisia neuvotteluja liittyen iltamien järjestelyihin, on pidetty kolme. Niissä sukuseuraa on edustanut joko hallitus tai pelkästään puheenjohtaja.

Sukuseura on Karjalan Liiton jäsen.

Järjestetyt tapahtumat

Syyskuussa 2002 Munukan sukuseura lähestyi Ovaskan sukuseuraa ja haastoi meidät yhteisiltamiin Orimattilaan.

Iltamat järjestettiin 15.2.2002 Orimattilan Jymylinnassa. Karjalaiset, vanhan ajan iltamat onnistuivat järjestäjien mielestä erinomaisesti. Iltamista on myös saatu eri tahoilta runsaasti myönteistä palautetta ja toivomuksia, että vastaavanlaisia iltamia tulisi järjestää jatkossakin.

Sukuseurojen edustajat päättivät järjestää myös ensi vuonna ”Karjalaiset vanhan ajan iltamat” Orimattilan Jymylinnassa. Iltamien järjestelyt päätettiin toteuttaa samoilla hyviksi todetuilla periaatteilla kuin nyt yli odotusten onnistuneet iltamatkin. On todettava, että monet seikat olivat myötävaikuttamassa hyvään lopputulokseen ja että kaikki tekijät, mm. sää ja ajokelit, eivät ole järjestäjien hallittavissa.

Sukututkimus

Sukuseuran yhtenä toiminnan avainalueena on sukumme sukututkimustyön edistäminen. Tähän mennessä työssä on päästy hyvään alkuun. Olemme saaneet tutkittua esi-isiämme aina vuoteen 1545 asti. Koossa ja käsiteltynä on tiedot noin 1 700 sukumme jäsenestä. Sukututkimuksen tulos on kertaalleen julkistettu Jukka Kemppisen uutteran työpanoksen ansiosta monisteena vuonna 1999. Vuoden 2003 alussa käynnistettiin Jukka Kemppisen ohjeistamana sukukirjan tarkastus- ja täydennyskierros. Sukututkimuksen tilanne on yksityiskohtaisesti  esitetty erillisessä sukututkimusliitteessä.

Muu toiminta

Joulun 2002 jälkeen sukuseuralle on perustettu internetiin oma yhteisö. Tämän yhteisön välityksellä hallitus tiedottaa seuran asioista jäsenistölle ja suvusta kiinnostuneille. Yhteisö on eräänlainen internetin kotisivusto, jossa voidaan välittää tietoa sekä laittaa valokuvia ja viestejä jakeluun. Yhteisöön jäseneksi liittyminen avaa mahdollisuuden lähettää viestejä keskustelupalstalle ja tallettaa valokuvia valokuva-albumeihin. Sukuseuran sähköinen tiedonvälitys on selvitetty yksityiskohtaisesti jäsentiedotteessä 2/2003.

redbox_up.gifSiirry ylös

korea05.gif

Webdesign by Karjalainen internetyhdistys ry Sponsored by ProKarelia Maintenanced by Vell-Made graphics since 2009